In december 2011 begon ik als marketing- en communicatiemedewerker van de divisie secundair onderwijs bij het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs.

Als zusterbedrijf van de stad Antwerpen heeft het Stedelijk Onderwijs een huisstijl waar rekening mee gehouden moet worden in al haar promotioneel drukwerk.

Hieronder een greep uit m'n werk.

... en vele meer.

 

 

Als zusterbedrijf van het bedrijf Stad Antwerpen moet het Stedelijk Onderwijs zich aan bepaalde regels houden op vlak van huisstijl.

 

Hoewel deze richtlijnen wel zijn aangepast aan het Stedelijk Onderwijs en de regels op zich niet zo ingewikkeld zijn, sijpelt de huisstijl niet helemaal door tot in de scholen. Door de gids eerder als een soort handleiding te zien in plaats van een boek dat zegt wat wel en vooral niet mag, wilde ik ervoor zorgen dat ook mensen die weinig ervaring hebben met opmaak, aan de slag kunnen met de huisstijl.

 

Inhoudelijk verandert dat natuurlijk niks, maar ik heb erg bewust eerst voorbeelden van scholen gegeven en dan pas overkoepelend. Ik heb ook geprobeerd zoveel mogelijk (maar ook zo kort mogelijk) te kaderen waarom bepaalde elementen belangrijk zijn.

 

Let op: ik ontwikkelde deze huisstijl niet. Ik vertaalde 'm alleen maar naar de handleiding voor de scholen.